Olvasandó: Apostolok Cselekedetei 8:4-25
Ebből a nagyon gazdag történetből szeretnék most egyetlen személyt kiemelni és rajta keresztül csendesen önmagam és elétek olyan igei tükröt tartani, ami segíthet tisztázni azt, hogy hitünk üdvösséget munkáló és az üdvösségben megtartó hit-e?
Simon mágusról azt olvassuk, hogy hitt („hívő lett”) és ennek következtében megkeresztelkedett. Tagja lett a hívők közösségének, a gyülekezetnek. A későbbiek során azonban néhány jel arra utal, hogy nem volt újjászületett hívő.
Előreláthatólag megjelenik a Szentírás Szövetség Útjelző c. kiadványának 2010 II. negyedévében
Ebből a nagyon gazdag történetből szeretnék most egyetlen személyt kiemelni és rajta keresztül csendesen önmagam és elétek olyan igei tükröt tartani, ami segíthet tisztázni azt, hogy hitünk üdvösséget munkáló és az üdvösségben megtartó hit-e?
Simon mágusról azt olvassuk, hogy hitt („hívő lett”) és ennek következtében megkeresztelkedett. Tagja lett a hívők közösségének, a gyülekezetnek. A későbbiek során azonban néhány jel arra utal, hogy nem volt újjászületett hívő.
- A hit kifejezés a Bibliában sem utal mindig a megváltott élet üdvözítő hitére. Van, amikor egyszerűen a hit igazságainak értelmi elismerését jelenti a teljes élet átadása nélkül. Jakab ezt a levelében nagyon élesen a démonok hitével állítja párhuzamba, ahol azt írja le, hogy az ördögök is hiszik azt, hogy az Isten egy, de rettegnek tőle. (Jak 2:19) A te hited vajon pusztán értelmi elismerés, vagy életedet teljesen a kegyelem uralma alá adtad?
- Simon mágus maga is jeleket és csodákat cselekedett, amivel nagy népszerűségre tett szert. De Fülöp Szentlélek általi jelei és csodái felülmúlták az ő ördögi hátterű képességeit. Az, akinek a csodáin mások ámultak, most maga ámul. Azonban csak a csodákat látta, nem azt, aki ezekben cselekedett. Az ilyen csodákra épülő hit Jézus szerint sem váli kállhatatos, hanem állhatatlan hitté. (Jn 2:23-25) A te hited formálódott-e benned állhatatos és erős meggyőződéssé arról, hogy Istentől új életet kaptál?
- Lukács nem ír arról, hogy Simon vette a Szentlelket. Sőt inkább azt látjuk, hogy mindennek csak külső szemlélője volt, nem belső átélője. „Kaptatok-e Szentlelket, amikor hívőkké lettetek?" (ApCsel 19:2)
- Ezt megerősíti az, hogy önző céljai megmaradtak, számára a gyülekezet nem volt más mint hatalmi ambícióinak egy új területe. Ez pedig végül azt a kérdést veti fel: te akarod-e megnyerni Istent saját céljaidra, vagy megnyert-e már téged Jézus az ő céljainak?
Előreláthatólag megjelenik a Szentírás Szövetség Útjelző c. kiadványának 2010 II. negyedévében
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése