Advent 4. úrnapján Jézus példátlan szenvedéséről szól a tanítás. "Igazi adventi téma" ez. Segít abban, hogy ne felejtsük el: Jézus életének az értelme a halála volt. Ezért jött. Igék: Zsolt 22 és Ézs 53.
2 megjegyzés:
Névtelen
írta...
Megjegyzem ami a számomra fontos üzemet az a FELTÁMADÁS - a halála- csak a gonosz időleges győzelme - végül a szeretet és a feltámadás győz!
Amikor Jézus példátlan szenvedéséről beszélünk, akkor 1. Nem mellőzzük a feltámadás fontosságát; a feltámadás teszi Jézus szenvedését páratlanná, hiszen a feltámadás bizonyítja, hogy Jézus a kereszten valóban magára vette minden bűnünket és áldozata elég volt azeknek a kiengesztelésére. Mivel a gyülekezetben 13 hetet Jézus Krisztus csodálatra méltó tulajdonságainak szenteltünk, ezek álltak az istentisztelet középpontjába, így ennek a sorozatnak egyik eleme volt a "Példátlan szenvedés". És valóban a következő vasárnap a feltámadásról esett szó. Felborul az evangéliumi egyensúly, ha egyik fontossá válik a másikkal szemben. 2. Akkor a gonosz időleges győzelméről sem beszélhetünk. Ebben az esetben ui. Jézus átmeneti bukását kellene szemlélnünk. Márpedig a kereszt nem bukás volt, hanem győzelem. A gonosz lehet, hogy egy hamis győzelem ízét érezhette a szájában, de még átmenetileg sem győzött; a kereszt Jézus végleges győzelme volt és nem a gonosz átmeneti diadala. "Megjegyzem"
2 megjegyzés:
Megjegyzem ami a számomra fontos üzemet az a FELTÁMADÁS - a halála- csak a gonosz időleges győzelme - végül a szeretet és a feltámadás győz!
Amikor Jézus példátlan szenvedéséről beszélünk, akkor
1. Nem mellőzzük a feltámadás fontosságát; a feltámadás teszi Jézus szenvedését páratlanná, hiszen a feltámadás bizonyítja, hogy Jézus a kereszten valóban magára vette minden bűnünket és áldozata elég volt azeknek a kiengesztelésére. Mivel a gyülekezetben 13 hetet Jézus Krisztus csodálatra méltó tulajdonságainak szenteltünk, ezek álltak az istentisztelet középpontjába, így ennek a sorozatnak egyik eleme volt a "Példátlan szenvedés". És valóban a következő vasárnap a feltámadásról esett szó. Felborul az evangéliumi egyensúly, ha egyik fontossá válik a másikkal szemben.
2. Akkor a gonosz időleges győzelméről sem beszélhetünk. Ebben az esetben ui. Jézus átmeneti bukását kellene szemlélnünk. Márpedig a kereszt nem bukás volt, hanem győzelem. A gonosz lehet, hogy egy hamis győzelem ízét érezhette a szájában, de még átmenetileg sem győzött; a kereszt Jézus végleges győzelme volt és nem a gonosz átmeneti diadala. "Megjegyzem"
Megjegyzés küldése