2011. november 19.

Piros matrica

Sikerült egy napos családi programot szervezni, és mivel régen voltunk a Nemzeti Galériában, elhatároztuk hogy elmegyünk. Előző nap hallottam a hírekben, hogy piros környezetvédelmi matricával a szmog miatt nem szabad a városban közlekedni. Átgondoltuk a dolgot, hogy a mostani hideg időben elinduljunk-e tömegközlekedéssel vagy sem, végül úgy döntüttünk, hogy megyünk, megvettük a családi jegyet. A Budai Vár oldalából fényképezve jól látszik a szmoghelyzet. Természetesenek és elfogadhatónak tartottam a forgalomkorlátozást. Csak egy kérdés mocorgott bennem, amit azért csak "kimondok". Vajon, ha 7-en megyünk egy piros matricás autóban, az több károsanyagkibocsátást jelent-e, mintha 7-en 7 zöld matricás autóban utaznak? ...

2 megjegyzés:

szabo.j.robert írta...

Én szintén átutaztam tegnap Pesten. Több piros matricás autóval találkoztam, de rendőrrel csak egyszer. Úgy gondoltam, hogy a várost rendesen lezárják majd. De nem így történt. Ó, még valami a 200 éves budapesti buszok azok milyen matricával közlekednek?

Gyimóthy Zsolt írta...

A BKV buszok "feketével" mennek. Ez nyilván nem jó, ezt nem akarom mondani. De megint csak ha összevetjük a busz által elszállított embermennyiséget - mondjuk, hogy busz/75, akkor vessük össze, hogy egy fekete matrica összehasonlítható-e 75 zöld matricával?